KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH DLA PACJENTÓW NIEPUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ STARY CHEŁM SP. Z O.O.

Szanowna Pani/Szanowny Panie zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) uprzejmie informujemy:

  1. Administrator Pani/Pana danych osobowych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Stary Chełm Spółka z o.o. z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Reformackiej 22, 80-808 Gdańsk, NIP: 583 27 33 276, REGON: 192523996. Z Administratorem może Pani/Pan skontaktować się:

      • telefonicznie: 58 770 44 82,
      • drogą elektroniczną: e-mail: starychelm@starychelm.pl,
      • listownie: NZOZ Sp. z o.o. Stary Chełm Sp. z o.o., ul. Reformacka 22, 80-808 Gdańsk.
  1. Inspektor Ochrony Danych:

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Stary Chełm Sp. z o.o. (Administrator) powołał Inspektora Ochrony Danych, pana Ryszarda Jaworskiego, z którym może się Pani/Pan skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych i praw przysługujących Pani/Panu na mocy przepisów o ochronie danych osobowych. Kontakt z IOD jest możliwy:

      • drogą elektroniczną: e-mail: rodo_sch@przychodniachelm.pl,
      • listownie: Inspektor Ochrony Danych, NZOZ Sp. z o.o. Stary Chełm Sp. z o.o., ul. Reformacka 22, 80-808 Gdańsk.
  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
    • art. 9 ust. 2 lit. h RODO, w celu udzielania Pani/Panu świadczeń zdrowotnych, w tym:
      • ustalenia Pani/Pana tożsamości przed udzieleniem świadczeń zdrowotnych, diagnozy medycznej i leczenia, w tym prowadzenia dokumentacji medycznej,
      • zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, w tym rozpatrywania skarg i wniosków pacjentów,
      • podejmowania działań z zakresie profilaktyki zdrowotnej, w tym informowania Pani/Pana o możliwości skorzystania ze świadczeń zdrowotnych lub przekazywania zaproszeń na badania, zapewnienia ubezpieczenia społecznego, w tym wystawiania zaświadczeń lekarskich i zwolnień;
    • art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu wypełnienia przez Administratora ciążących na nim obowiązków prawnych, w szczególności wynikających z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy, ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 czerwca 2018 r. w sprawie wzorów deklaracji wyboru świadczeniodawcy udzielającego świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych;
    • art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora polegającego na obronie praw i dochodzenia roszczeń przez Administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością;
    • art. 9 ust. 2 lit. c RODO, w celu ochrony Pani/Pana żywotnych interesów (w szczególności ratowania Pani/Pana zdrowia, życia);
    • art. 9 ust. 2 lit. j RODO, w celach archiwalnych, naukowych lub statystycznych;
    • art. 6 ust. 1 lit. a RODO, na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych przez Administratora.
    • Na terenie przychodni NZOZ Stary Chełm jest prowadzony monitoring wizyjny, w związku z czym pozyskujemy Pani/Pana dane w postaci wizerunku, który jest przetwarzany w celu zapewnienie bezpieczeństwa personelu, pacjentów oraz innych osób, przebywających na terenie przychodni oraz ochrony jego mienia, w szczególności przed zniszczeniem lub kradzieżą. Pani/Pana wizerunek jest przetwarzany zgodnie z przepisami ustawy o działalności leczniczej.
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych będą:

Jako Podmiot Leczniczy dbamy o poufność i ochronę Pani/Pana danych, z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiedniej organizacji możemy udostępnić lub powierzyć dane:

      • osobom wykonującym zawód medyczny zatrudnionym lub współpracującym z NZOZ Stary Chełm Sp. z o.o.,
      • podmiotom leczniczym współpracującym z NZOZ Stary Chełm Sp. z o.o., w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych,
      • dostawcom usług technicznych i organizacyjnych dla NZOZ Stary Chełm Sp. z o.o., które umożliwiają udzielanie świadczeń zdrowotnych np. obsługa techniczna systemów teleinformatycznych i aparatury medycznej,
      • podmiotom prowadzącym rejestry medyczne na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
      • podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie,
      • organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną.
  1. Administrator nie będzie przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do celów innych niż te, dla których zostały pierwotnie zebrane.
  1. Okres przechowywania danych:

Pani/Pana dane osobowe zgodnie z ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta będą przechowywane:

      • przez okres 20lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w dokumentacji medycznej;
      • w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
      • w przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
      • w przypadku zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza Pani/Pana dokumentacją medyczną, przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
      • w przypadku skierowań na badania lub zleceń lekarza, przez okres:
        • 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono Ci świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, lub
        • 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się przez Ciebie w ustalonym terminie, chyba że odebrałeś skierowanie;
        • w przypadku dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. Roku życia, przez okres 22 lat;
        • Pani/Pana dane przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Panią /Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych, będą przetwarzane do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody na ich przetwarzanie, wniesienia żądania usunięcia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych;
        • dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego;
        • Pani/Pana dane pozyskane z monitoringu wizyjnego obejmujące Pani/Pana wizerunek będą przetwarzane przez okres maksymalnie 30 dni od dnia zarejestrowania. W przypadku, w którym wizerunek może stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten może ulec przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
  1. Prawa osób, których dane dotyczą:

Przysługuje Pani/Panu prawo:

      • dostępu do swoich danych;
      • do sprostowania lub uzupełnienia swoich danych;
      • do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
      • do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa;
      • do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  1. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne w celu udzielania świadczeń zdrowotnych.

Wymóg ten wynika w szczególności z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
Natomiast podanie danych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody jest dobrowolne.

  1. W stosunku do Pani/Pana nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym decyzje opierające się na profilowaniu.